Valmennus

VALMENNUKSEN KUVAUS:

Kaikki seuran valmentajat ovat käyneet vähintään tennisohjaajakoulutuksen ja ylläpitävät taitojaan jatkokoulutuksilla sekä käytännön työssä. Valmennukset tapahtuvat Hämeenlinnan Tenniskeskuksessa ja kesäisin Aulangon tenniskentillä.

Seuran jäsenillä, jotka ovat vähintään käyneet alkeiskurssin, on oikeus osallistua valmennukseen. Jos et ole vielä jäsen, niin voit liittyä tästä.

Alkeiskurssi:
Lyhyt tutustuminen tennikseen. Kurssin aikana opit kämmen-, rysty- ja lentolyönnin sekä syötön perusteet. Tarjolla junioreille ja aikuisille. Kursseja järjestetään 4-5 kertaa vuodessa tai kysynnän mukaan. Alkeiskurssin käytyäsi voit osallistua valmennuksiin.

Perhetennis:
Tavoitteena on antaa lapselle liikunnallisia elämyksiä ja onnistumisia. Perhetennis edistää lapsen motoristen ja sosiaalisten taitojen kehittymistä. Sisältää leikkiä ja tennikseen liittyviä liikkeitä sekä välineitä. Perhetennis on tarkoitettu 3-5 vuotiaille (aikuinen-lapsi).

Minitennis:
Ensiaskeleita tenniksen pariin mukavassa ryhmässä ja sopivalla tavalla. 5-8v. harjoittelevat pienellä kentällä, pienemmillä mailoilla ja softpalloilla. Minitennis-harjoituksissa on myös paljon pelejä ja leikkejä, joiden tavoitteena on kehittää lasten motorisia taitoja.
Tennistä on mahdollista harjoitella 1-2 kertaa viikossa. Harjoituksen kesto 60min.
Oma maila ei ole välttämätön – HTS antaa tarvittaessa lainamailan osallistujille harjoituksen ajaksi.

Harrastetennis:
Tavoitteena oppia pelaamaan tennistä kovilla palloilla. Harjoituksissa käytetään tasonmukaisia palloja. Harrasteryhmässä oppii tenniksen perustaidot. Ikäryhmän ja taitotason mukaan harrastetennistä pelataan eri kokoisilla kentillä ja eri nopeuksisilla palloilla.

Intensiivitennis:
Tavoitteellisempaa harrastamista. Suurempi tuntimäärä edistää oppimista ja taitojen kehittymistä. Opetetaan myös syvällisemmin tekniikkaa ja taktiikkaa. Mahdollistaa kilparyhmään etenemisen.

Kilpatennis:
Kilpatennisryhmässä odotetaan liikunnallisuutta, keskittymiskykyä ja omaa halua pelata tennistä sekä kilpailla. Lisäksi odotamme vanhempien sitoutumista toimintaan. Harjoittelu sisältää noin viisi tuntia ohjattua tennisvalmennusta sekä lisäksi oheisharjoittelua. Pelaaja sitoutuu myös omatoimiseen harjoitteluun. Tavoitteena luoda pohjaa kansalliselle huipulle etenemiseen.

VALMENNUSRYHMÄT JA RYHMIEN KOKO

Aikuiset neljän hengen ryhmissä. Juniorit 4-6 henkilön ryhmissä. Mini- ja perhetennis 4-10 henkilön ryhmissä. Ryhmät muodostetaan, jos kuhunkin ryhmään ilmoittautuneita on riittävä määrä.

Harjoituksen kesto on 1-1,5 tuntia. Harjoituksia on sekä arkisin että viikonloppuisin.

VALMENNUSJAKSOT

Valmennusjaksolla tarkoitetaan ajanjaksoa, minkä aikana valmennettava on sitoutunut käymään valmennuksessa ja vastaanottamaan kyseisestä valmennusjaksosta valmennuslaskun kulloinkin voimassa olevien hintojen mukaan. Seuralla on oikeus laskuttaa koko valmennusjakso valmennettavalta, vaikka hän ei kaikilla valmennustunneilla kävisikään. Yksittäisiä poissaoloja ei huomioida/korvata valmennusmaksuissa. Yli neljän viikon yhtäjaksoinen poissaolo hyvitetään lääkärintodistusta vastaan.

KORVAUSJÄRJESTELMÄ (TennisClub)
Mahdolliset poissaolot tulee tallentaa etukäteen TennisClubin korvausjärjestelmään, mistä voit etsiä korvausmahdollisuuksia poissaoloille. Tallennetut poissaolot eivät siirry seuraavalle kaudelle ulkokentiltä sisäkentille.

Seuraava kausi ja hinnat näkyvät ilmoittautumissivulla.